Een nieuwe huisstijl of een opfrisbeurt: het belang van branding

Branding is een belangrijk onderdeel van elk succesvol bedrijf. Het bepaalt niet alleen hoe klanten je bedrijf zien, maar ook hoe ze zich voelen over je producten of diensten. Soms is het tijd voor een complete make-over, terwijl een andere keer een beetje oppoetsen voldoende is. Weten hoe foome jou hierbij kan helpen? Lees dan snel verder.

Wanneer is een gloednieuwe huisstijl nodig?

De onlinewereld is constant in beweging en soms kan het zijn dat je huidige branding verouderd aanvoelt en niet meer aansluit bij de moderne markt. Het kan zijn dat je logo, kleuren of andere visuele elementen niet meer up-to-date zijn en aanslaan bij potentiële klanten. Maar ook als je bedrijfsstrategie is veranderd of je wilt een compleet andere richting op, dan kan een rebranding je helpen om deze veranderingen te communiceren en de juiste doelgroep aan te spreken.

Huisstijl een beetje oppoetsen

Soms heb je alleen een kleine opfrisbeurt nodig om je merk weer te laten shinen. Dit kan je doen zonder je merkidentiteit te veranderen. Bijvoorbeeld door het kleurenpalet, logo of typografie subtiel te veranderen. Of denk aan het versterken van de merkconsistentie. Dit doe je door kleine consistentie elementen terug te laten komen, op bijvoorbeeld je website of social media. Dit kan helpen met een professionelere uitstraling.

Essentiële elementen

Naast een logo, een kleurenpalet en typografie zijn er nog meer elementen die zorgen voor een sterke merkidentiteit. De stijl van de afbeeldingen en illustraties bepalen hoe jij je merk uit. De tone of voice bepaalt hoe je je merk en/of producten communiceert. En de basis, je merkpositionering, zorgt ervoor dat je je onderscheidt tegenover concurrenten.

Hoe foome jou kan helpen

Of je nu een volledige rebranding overweegt of slechts een kleine opfrisbeurt nodig hebt, bij foome begrijpen we hoe belangrijk een sterke merkidentiteit is. Het is noodzakelijk om de juiste aanpak te kiezen die past bij je bedrijfsdoelen en marktpositie. Wij beginnen altijd met een uitgebreide analyse en 0-meting. Zo kunnen we samen zien wat er werkt en of wat er aangepast kan worden.

Op basis van deze analyse gaan we te werk. Ons team van marketeers, designers en creators creëren vervolgens een unieke en consistente merkidentiteit. Of dit nu gaat om een nieuw logo, tone of voice van de merkboodschap, een compleet nieuwe website of een opfrisbeurt van je social media kanalen; wij zorgen voor een samenhangend geheel dat past bij jou merk.