Socialmedia-trends 2024

De tijd vliegt voorbij, we gaan alweer richting 2024! Waar we ons dit jaar stukgebeten hebben op TikTok, BeReal en Instagram Reels, zijn er volgend jaar misschien wel weer compleet andere platformen van belang. Sociale media blijven veranderen en daarom hebben wij wat aankomende trends op een rijtje gezet, zodat je goed voorbereid bent op wat er gaat komen aankomend jaar.

Korte video’s:

Afgelopen jaar zag je ze al steeds meer voorbijkomen op bijvoorbeeld TikTok of Instagram als Reel. In 2024 worden de korte video’s op social media belangrijker dan ooit. In een video kan je dan ook veel meer van jouw onderneming laten zien dan als op een afbeelding. Het is essentieel voor bedrijven om mee te doen aan deze trend om relevant en aantrekkelijk te blijven op de social mediakanalen.

AI & social media:

Kunstmatige Intelligentie (AI) hoor je niet alleen meer af en toe voorbij komen, bijna iedereen maakt er tegenwoordig ook gebruik van. Het is een belangrijk onderdeel geworden voor vele bedrijven. Het wordt ook veel gebruikt voor het creëren van posts voor social media. Van het creëren van teksten tot het ontwerpen van visuals. Toch zullen we de ontwikkelingen aankomend jaar goed in de gaten moeten houden, er is namelijk nog veel kritiek op AI. Gaat het niet te ver en wat kunnen we geloven? Wij zijn benieuwd hoe deze ontwikkeling zich voort gaat zetten komend jaar!

SEO & social media:

Op dit moment wordt SEO bijna altijd geassocieerd met zoekmachines als Google, maar in 2024 wordt het ook een belangrijk onderdeel van social media. Voor de jongere generatie worden platformen zoals TikTok een tool voor zoekopdrachten in plaats van Google. Daarom is het van belang om SEO-strategieën ook toe te gaan passen op social media om je zichtbaarheid te vergroten.

Gepersonaliseerde en unieke content:

Wij zeggen het al vaak tegen onze klanten: persoonlijke content doet het het beste op de socials. Dit zal in 2024 alleen nog maar meer worden. Volgers willen unieke en persoonlijke berichten zien. Het is van belang om origineel te blijven en hoe kan dit nou beter dan je eigen gepersonaliseerde content? Daar zet je je bedrijf echt mee op de kaart.

Kortom als we in 2024 aankomen is het duidelijk: de trend van korte video’s, het toenemende belang van AI in contentcreatie, de integratie van SEO in social media en de vraag naar gepersonaliseerde content zijn niet te negeren. Voor bedrijven betekent dit meedoen of achterblijven. Geen idee hoe je moet beginnen? Of hulp nodig met het uitvoeren van je ideeën? Team foome helpt en denkt graag met je mee!