Specialismes
- Tiktok
- Social Media
- Content creatie
- Offline media
Uitstekende prestaties
Betrokkenheid
Likes 2.253
+2.2K (>999.99%)
Bereik
Maandelijks bereik van zo’n 11.000 tot 14.000 weergaves, waarvan zo’n 87% niet volgers zijn.
Video weergaven
Videoweergaven
136.986 (>999.99%)
Multi channel aanpak
Museum Engelandvaarders had een duidelijke ambitie: hun online én offline zichtbaarheid vergroten en de naamsbekendheid versterken door hun aanwezigheid op platforms zoals TikTok te vergroten, met als doel een jonger publiek te bereiken.
Uitdaging
Museum Engelandvaarders merkte dat hun merkbekendheid bij zowel toeristen als jongeren achterbleef. Terwijl ze met een billboard-campagne lokaal de aandacht wilden trekken, was de TikTok, Instagram en Facebook -campagne bedoeld om jongeren online te betrekken en hen naar het museum te trekken.
De Oplossing
Samen hebben we de stap genomen om TikTok, Instagram en Facebook strategisch in te zetten, waarbij we boeiende en educatieve content hebben gecreëerd. Naast een betaalde campagne hebben we ook consequent organische posts geplaatst om een breder publiek te bereiken.
Door regelmatig nieuwe organische content te plaatsen, actief te reageren op opmerkingen en reactievideo’s te maken, hebben we een aanzienlijke groei in volgers, betrokkenheid en bereik gerealiseerd!
De offline campagne bestond uit strategisch geplaatste billboards op drukke verkeerspunten in de regio Noordwijk. De campagne toonde krachtige visuals van historische Engelandvaarders gecombineerd met een pakkende slogan die nieuwsgierigheid wekte. Deze campagne liep tijdens het hoogseizoen om het toeristische publiek te bereiken.
Online én offline campagne
1. Identificatie en selectie
Wat voor soort content willen we maken?
2. Strategie en doelstellingen
Samen met Museum Engelandvaarders stellen we het doel voor de campagne vast. In dit geval was dat naamsbekendheid.
3. Creatie en uitvoering
We werken samen met Museum Engelandvaarders om authentieke content te creëren die de boodschap van het museum uitdraagt.
4. Monitoring en optimalisatie
We volgen de prestaties van de campagne en passen de strategie indien nodig aan om de gewenste resultaten te behalen.
Contact
Daag ons uit!
Vragen over het gebruiken van TikTok voor jouw bedrijf?
Bel of stuur direct een mailtje naar onze expert Anne!